3D Grafiikka

Huom: Tämä sivu on vielä työn alla, kaikki asiat eivät ole välttämättä toiminnassa!

3D grafiikkalla voidaan toteuttaa omaisuuksia lähes mihin tahansa tuotantoon huolimatta siitä että tarkkailijan perspektiivi voi vaihtua eritavoin. Omaisuuksien monipuolisuudet tarjoavat erinomaiset mahdollisuudet jatko hyödyntämiseen ja lisätuotantoon, mutta samasta syystä lopputuotteiden tavoitteet olisi hyvä olla tiedossa ennenkuin toimenpiteitä aloitetaan.

3D Mallintaminen: Hahmot ja esineet

Hahmojen ja esineiden mallintamisessa keskitytään entiteetteihin tai itsenäisiin kokonaisuuksiin, jossa tavoitteena on muodostaa erilaisia pintoja näiden hahmoittamiseen. Toteuttamisessa voidaan hyödyntää perinteistä laatikko mallintamista ja sekä muita enemmän osaamista vaativia konversio muotoja kuten käyrä mallintamista.

3D Mallintaminen: Ympäristöt

Ympäristö mallintamisessa keskitytään luomaan erilaisia hahmotettavia tiloja 3D avaruuteen ja näiden toiminnallisuuden optimointiin. Mallintamisen menetelmät vaihtelevat laajojen maastojen kaivertamisesta, rakennuksiin ja yksittäisiin huoneisiin sekä abstrakteihin taiteellisiin ympäristöihin.

Topologia ja retopologia

Topologiassa keskitytään 3D pinnan geometriaan ja miten sillä voidaan toteuttaa haluttuja teknisiä ominaisuuksia hahmojen, esineiden tai ympäristöjen tuotannossa. Jos nykyisellä topologialla ei ole mahdollista muodostaa jotakin tavoiteltua ominaisuutta niin voidaan suorittaa retopologia toimenpiteitä ja löytää uusia ratkaisuja kyseiseen ongelmaan.

Kuvantaminen, sävy-varjostaminen ja teksturointi

Kuvantamisessa kolmiulotteiset omaisuudet muodostetaan digitaaliseksi kuvaksi hyödyntäen erilaisia kuvaus ja laskelmointi menetelmiä virtuaalisessa näyttämössä. Sävy-varjoistamisella ja teksturoinnilla voidaan toteuttaa erityisen korkealaatuisia tai jopa realistisia lisä ominaisuuksia kuvantamiseen ja täten saavuttaa viimeistelty ilme tuotannossa.

Oletko kiinnostunut kyseisestä aiheesta?

Ota yhteyttä Lohkar3 Arts yritykseen!

business@lohkar3arts.com