Pelimoottorien Erikoistehosteet
Huom: Tämä sivu on vielä työn alla, kaikki asiat eivät ole välttämättä toiminnassa!
Mitä ovat pelimoottorien erikoistehosteet?
Pelimoottorien erikoistehosteet ovat luonteeltaan sellaisia että niitä voidaan ajaa pikaisesti ilman vaativampaa laskentaa. Eli niiden piirtoa vaativat osat ovat jo usein valmiiksi tuotettuja ja ladattuna esimuistiin kun niitä kutsutaan simulaatioon. Vaikka nykyään on olemassa myös tapa toteuttaa näitä erikoistehosteita pelituotteissa hyödyntämällä grafiikkakortin prosessointi yksikköä (GPU) niin tämä ei kuitenkaan tarkoita että perusteelliset rakenteet erikoistehosteiden toteuttamiseen olisivat muuttuneet, vaikka tekninen toteutus olisikin poikkeava vanhasta mallista. Yleisesti pelimoottorien erikoistehosteet ovat kevyessä kuvapiirto luokassa, kun taas perinteiset elokuvissa käytetyt digitaaliset tehosteet kuuluvat ns. raskaaseen luokkaa.
Partikkeli Tehosteet
Teksti lisätään myöhemmin..
Jälki Prosessointi
Teksti lisätään myöhemmin..
Siirtymä Tehosteet
Teksti lisätään myöhemmin..